Program Laboratoria Przyszłości umożliwia uczniom w naszej szkole szeroki rozwój zainteresowań, a nauczycielom możliwość prowadzenia zajęć w atrakcyjny sposób. Na drukarce 3D drukujemy pomoce dydaktyczne do różnych przedmiotów, które zostaną wykorzystywane podczas lekcji. Na lekcji chemii wykorzystujemy wydrukowane stojaki do próbówek podczas wykonywania doświadczeń. Uczniowie zaczynają też przygotowywać modele 3D, które będzie można wydrukować na drukarce 3D. Kolejne klasy przyglądały się, na czym polega drukowanie na drukarce i jak przygotować plik do wydruku. Brali udział w przygotowaniu modeli, które będą wykorzystywane na różnych przedmiotach.
W ramach projektu Laboratoria Przyszłości uczniowie zapoznają się z obsługą urządzeń fotograficznych i kamer. Na zajęciach dodatkowych, wycieczkach uczniowie i nauczyciele wykonali wiele ciekawych zdjęć i filmów spora część jest zamieszczana na stronach szkolnego FB.
Uczniowie wykorzystują zestawy LEGO Education Spike Essential oraz Lego Education Spike Prime. We wszystkich klasach, które realizują działy powiązane z programowaniem wykorzystują nadal oba zestawy.
Klasa 7B dnia 11 października była na musicalu pt. „Piraci. Musical niesuchy”. Dzięki cyfrowemu aparatowi zakupionemu w ramach laboratorium przyszłości mogła wykonać zdjęcia.
Na kole chemicznym uczniowie metodą chromatografii rozdzielali związki organiczne znajdujące się w roślinach. Wykorzystywali do tego stojaki do probówek, które zostały wydrukowane na drukarce 3D.
Klasa 5b przygotowała „Planety Małego Księcia”. Ich działania zostały uwiecznione aparatem fotograficznym.
Klasa 8a wykonała kolaże do opisów z „Pana Tadeusza. Fotorelacja, zrobiona za pomocą aparatu.
Dzięki aparatowi fotograficznemu można było uwiecznić wycieczkę klasy 5c i 5d oraz innych klas.
Klasy z poziomów 4-7 na lekcjach angielskiego w ramach poznawania zwyczajów i kultury krajów anglojęzycznych wykonywały lapbook’i związane z Halloween.
Klasa 7c była na lekcje wf w Jumpcity i zostało to uwiecznione za pomocą aparatu zakupionego w programie.