Sprzęt zakupiony w ramach Projektu Laboratoria Przyszłości w miesiącu marcu był wykorzystywany pełną parą.
Zestaw LEGO Education Spike Essential i Lego Education Spike Prime wykorzystywane są na kole informatycznym, na kole technicznym oraz podczas lekcji gdzie omawiane są tematy programowania.
Zestawy elektroniczne BE CREO kit zakupione dzięki Programowi Laboratoria Przyszłości to, zestaw konstrukcyjny z mikrokontrolerem, czujnikami i akcesoriami. Zestawy pozwalają na ciekawe rozwiązanie nauki programowania, spojrzenia fizyczne oraz techniczne. Zestawy wykorzystywane są na kole informatycznym oraz na kole technicznym.
Na drukarce 3D drukujemy praktycznie cały czas pomoce dydaktyczne, które zostaną wykorzystywane do lekcji z innych przedmiotów. W miesiącu marcu królowała biologia. Powstawały też modele do projektu historycznego. Uczniowie różnych klas uczą się przy okazji obsługi drukarki 3D i obsługi serwisów z modelami 3D.
Przy różnych projektach był wykorzystywany też profesjonalny sprzęt do wizualizacji i nagrywania.
W marcu klasa 5a wzięła udział w zajęciach na Faktorii w Pruszczu Gdańskim. Uczniowie z zainteresowaniem słuchali o historii swojego miasta, ale przede wszystkim zadawali mnóstwo pytań. Wszystko zostało uwiecznione aparatem fotograficznym zakupionym dzięki Projektowi Laboratoria Przyszłości.
Na kole biologicznym uczniowie poznawali budowę ucha oraz jego funkcje. Jednym z elementów, który pomagał w przyswojeniu i utrwaleniu wiedzy był model ucha wydrukowany dzięki drukarce 3D.
Dekoracje wielkanocne, które wykonywali uczniowie na technice w klasach 6, wspierane były narzędziami zakupionymi w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie wykorzystywali klej na gorąco do łączenia różnych elementów.
W ramach Tygodnia Mózgu uczniowie wykorzystywali stare książki przeznaczone do recyklingu. Założyli w szkolnej bibliotece farmę kur. Do przygotowania papierowych ptaków i kartonowych kurzych grzęd wykorzystano klej na gorąco.
W ramach Tygodnia Mózgu i Matematyki uczniowie na zajęciach rozwijających kompetencje emocjonalno – społeczne układali puzzle. Nie były to jednak zwykle puzzle – a puzzle wydrukowane na drukarce 3D zakupionej w ramach Programu Laboratoria Przyszłości. Po ich ułożeniu powstał model mózgu – nie było to wcale takie proste zadanie.